::لبیک::

محفل عشاق

::لبیک::

محفل عشاق

::لبیک::

اللهم صل علی محمد(ص)وآل محمد(ص)وعجل فرجهم...

پیام های کوتاه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

املش...

پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۴۳ ب.ظ

اولین همایش ملی املش شناسی

12


در مراسم افتتاحیه این همایش جعفری فرماندار شهرستان املش ضمن خوش آمدگویی خدمت مهمانان عزیز به معرفی شهرستان املش پرداخت گفت : املش دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت ،دارای ۲ بخش مرکزی و بخش رانکوه، ۵ دهستان و ۱۴۷ پارچه آبادی و در دو ناحیه جلگه ای و کوهپایه ای می باشد.

فرماندار املش بیان داشت : املش با داشتن محصولات کشاورزی همچون گل گاو زبان ، عدس، زعفران، برنج ، مرکبات، پرورش ابریشم و زنبور عسل و… و با داشتن بزرگانی همچون میرزا حبیب ا.. املشی قدمتی تاریخی دارد.

وی اظهار داشت : این همایش یک همایش علمی است که امیدواریم اغازی برای شناخت بیشتر املش ، رشد و بالندگی املش باشد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان املش نیز گفت : جهان تشیع در ایران اسلامی،چه در عراقات و شامات یقینا با حرکت املشی ها نفوذ کرده است. یقینا اگر حرکت عظیم آل بویه نبود چنین اسلامی گسترش نمی یافت.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه املش بیان داشت : این سرزمین کهن با قدمت ۳هزار ساله خود نقش مهمی را در عالم پروری در کشور داشته است که باید قدر منزلت و جایگاه این بزرگواران را دانست.

وی افزود : امیدواریم این همایش به صورت کشوری برگزار شود. املش باید در سطح کشور مطرح گردد. توجه بیشتری باید به املش شود تا این شهر زیبا تبدیل به یک شهر زیبای گردشگری شود.

در مراسم افتتاحیه همایش ملی املش شناسی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گیلان گفت : ۱۰۲ مقاله با موضوعات مختلف املش شناسی به دبیر خانه همایش ارسال شده است که از میان ۵۰ مقاله آن به نام املش شناسی به چاپ رسیده است.

علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان افزود :با پیگیری های مستمر فرماندار و مجموعه شهرستان املش مبایه نامه ایجاد موزه در شهرستان املش آماد ه شده است که امیدواریم در زمان بسیار کوتاهی موزه املش شناسی افتتاح گردد.

وی همچنین در این مراسم از افتتاح پایگاه پژوهشی شهرستان های شرق گیلان خبر داد و گفت : استقرار این پایگاه در شهرستان املش واقع خواهد شد. ساختمان این پایگاه پژوهشی آماده و بزودی این پایگاه نیز مستقر خواهد گردید.

در مراسم افتتاحیه املش شناسی مقالات مختلفی با موضوعات تحولات اجتماعی املش ، بازار هفتگی املش، تغییر مذهب کیانیان و تاثیر آن بر بقاع متبرکه شرق گیلان ، معماری خانه های تاریخی املش و … قرائت گردید.

از مراسم حاشیه این همایش افتتاح نمایشگاه با موضوع املش شناسی بوده است.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه این مراسم ۵شنبه از ساعت ۱۰ صبح با حضور رهبری نمایند مردم شهرستان های املش- رودسر در کانون معصومیه سرچور برگزار خواهد شد.


81
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۱
امیرحسین سعیدیان

املش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی